דוז פואה לבינה המלאכותית

המחשב כבר ניצח את אלוף העולם בשחמט והביס את אלוף העולם במשחק הלוח העתיק בעולם, גו. האם יוכל לכתוב שיר שינצח באירוויזיון? עם השאלה הזאת הגיע אלינו הבמאי והיזם נמרוד שפירא ויחד עימו ועם קבוצה של טכנולוגים מאורקל, מוזיקאים ומשוררים ענינו עליה: בהחלט יכול להיות שכן!

צוות המיזם הזין אל תוך רשת נוירונים מאות שירי אירוויזיון; מלודיות וטקסטים. לאחר מכן, אלגוריתמים פלטו אלפי מלודיות ושורות ליריות חדשות ומהם נבחרו בקפידה יחידות מוזיקליות בודדות ש״הולחמו״ לכדי שיר. השיר שנוצר מכיל 100% חומרים שנכתבו והולחנו על ידי בינה מלאכותית, וקרוי Blue Jeans and Bloody Tears. השיר חוגג את האירוויזיון – את המלודרמטיות, הקיטשיות, הקאמפיות, ההומור והגימיקיות.

את השיר מבצע ידידנו הנערץ יזהר כהן, שהיה הישראלי הראשון שניצח באירוויזיון והופך לישראלי הראשון שמבצע שיר אירווויזיונים שכתב מחשב. את המילים, שכוללות כמה שורות חזקות במיוחד, הלחים בעזרת מחשב המשורר והאלגוריתמיקאי הגאוני ערן הדס. את השיר הפיק אבשלום אריאל, שותפה המוזיקלי של נטע ברזילי ואחד היוצרים של “טוי” ו״באסה סבבה” של נטע.

השיר זכה לאלפי תגובות, עשרות אלפי לייקים ומיליוני צפיות באופן אורגני לחלוטין, ללא כל קידום או מדיה קנויה. הידיעות על השיר סחפו את העיתונות הבינלאומית (בין השאר, בלומברג, יאהו ו-MSN), את ערוצי הטלוויזיה (12, 13, i24), את העיתונות הכתובה (ידיעות אחרונות, מעריב, ג׳רוזלם פוסט), תוכניות הרדיו (גלצ, טל ואביעד) ואת הרשת הישראלית (מאקו, טיים אאוט ועוד ועוד).

עדכון: הפרויקט זכה בשני פרסים בתחרות פרסי האינטרנט האירופי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *